1. Ga naar Beheer -> Kantoorgebruikers.
2. Kies vervolgens voor Nieuwe kantoorgebruiker aanmaken.
3. Wizard: Nieuwe kantoorgebruiker aanmaken
Personalia
Vul de personalia in van de betreffende kantoorgebruiker. De achternaam is een verplichte waarde. Op basis van de combinatie voornaam/achternaam wordt een gebruikersnaam gegenereerd. Vul een mobiel nummer in als er gebruik wordt gemaakt van SMS-login of als een kantoorgebruiker moet kunnen autoriseren.
Als alles naar wens is ingevuld, klik op 'Volgende'.
Gebruikersgegevens
Hier kan de vestiging en rol van de gebruiker worden ingesteld.
In de basis heeft een 'Vestigingsgebruiker' toegang tot 1 specifieke vestiging en een 'Beheerder' toegang tot alle vestigingen (plus toegang tot portaalbrede instellingen).
Hier kan eventueel van worden afgeweken op een later moment bij de clienttoegang.
-De 'gebruikersnaam' is verplicht. Standaard genereert de portal er zelf 1 op basis van eerder ingevulde gegevens, maar hier mag ook van worden afgeweken.
Let op! Het kan zijn dat de door u gekozen gebruikersnaam al bestaat. In dat geval verschijnt er een foutmelding dat de ingevoerde gebruikersnaam ongeldig is.
-Het 'e-mailadres' van de gebruiker is ook verplicht. De inloggegevens worden hier naar toe gestuurd.
Stel verder ook in of de gebruiker gebruik moet maken van 2-factor inlog.
Klik daarna op 'Volgende' voor de volgende stap.
Groepen
Een kantoorgebruikersgroep kan gebruikt worden om simpel veelgebruikte combinaties van rechten toe te kennen. Bijvoorbeeld
Als deze zijn aangemaakt worden ze hier zichtbaar.
Als er gekozen wordt voor 'nee' kunnen in de volgende stap de rechten handmatig toegewezen worden. Als er gekozen wordt voor 'ja' dan zijn de rechten in de volgende stap op basis van de betreffende kantoorgebruikersgroep (of combinatie meerdere groepen) gedefinieerd.
In dit voorbeeld is er gekozen voor 'Ja'.
Klik 'Volgende' om verder te gaan.
Rechten
Omdat er in de vorige stap is gekozen om de nieuwe kantoorgebruiker aan een kantoorgebruikersgroep te koppelen staan de rechten nu op 'Gespecificeerd'. Alle rechten worden op basis van de groepsrechten toegewezen.
Als het nodig is kunnen de rechten hier aangepast worden om zo de groepsrechten te overschrijven.
Kies daarna 'Volgende' om verder te gaan.
Clienttoegang
In deze stap kan de cliënttoegang worden ingesteld.
Kies voor toegang tot alle cliënten of tot een selectie van cliënten. Lees hier meer over het toegang geven tot een selectie aan cliënten voor een kantoorgebruiker -> https://pinkweb.zendesk.com/hc/nl/articles/115002587126-Hoe-geef-ik-een-kantoorgebruiker-toegang-tot-een-selectie-aan-cli%C3%ABnten-
Kies 'Volgende' om verder te gaan.
Geef in deze stap aan voor welke modules de betreffende kantoorgebruiker e-mails moet ontvangen. Houd de muisaanwijzer op een module om te zien wat voor type e-mails behoren tot een bepaalde module.
Kies 'Volgende' om verder te gaan.
Clientverantwoordelijke
Geef in deze stap aan voor welke cliënten de betreffende kantoorgebruiker cliëntverantwoordelijke is. De cliëntgebruiker ziet de cliëntverantwoordelijke(n) op zijn of haar dashboard als contactpersoon.
Verder kan in deze stap aangegeven worden dat de betreffende kantoorgebruiker kopie e-mails ontvangen van alle e-mails van het kantoor naar de client en andersom.
Kies 'Volgende' om verder te gaan.
Afronden
In deze stap is de e-mail te zien die naar de betreffende nieuwe kantoorgebruiker wordt verzonden. Deze e-mail kan naar wens worden aangepast.
Kies voor 'Opslaan' om de nieuwe kantoorgebruiker op te slaan en het proces af te ronden.
Vergeet niet om de gebruiker indien nodig ook plaatsingsrechten voor 1 of meerdere documenttypes te geven.
Hoe dit werkt staat op de volgende pagina: https://support.pinkweb.nl/hc/nl/articles/22857004142100-Waarom-krijgt-een-kantoorgebruiker-de-foutmelding-U-heeft-geen-plaatsingsrechten
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.