Contactgegevens
Support
Naam | Afas support |
Telefoon | 033 - 43 43 888 |
Middels inlog |
Functionele beschrijving
Documenten worden door AFAS aangeboden aan Client Online door deze op een FTP locatie te plaatsen. Client Online haalt hier de betreffende bestanden vandaan. Na verzending van het document door Client Online naar de uitvragende partij wordt de status aan AFAS teruggekoppeld door een bestand op de FTP locatie te plaatsen AFAS leest dit bestand in en verwerkt hiermee de status van het document.
Synchronisatie
One way / two way | Two way |
Interval | Ieder uur |
Documenttype(s) | Vennootschapsbelasting, Inkomstenbelasting |
Bestandsforma(a)t(en) | XBRL en PDF |
Aandachtspunten inrichting
- Het communicatieprofiel dient in AFAS ingesteld te worden. Dit doe je door in AFAS naar Algemeen -> Communicatieservice -> Communicatieprofiel te gaan.
- Open het communicatieprofiel Externe Portal.
- Ga naar het tabblad instellingen.
- Vul bij Locatie Postvak In het volgende in: /IN
- Vul bij Locatie Postvak Uit het volgende in: /OUT
- Activeer de optie “FTP”.
- Vul bij adres het volgende in: server2.pinkweb.nl.
- Vul bij gebruikersnaam de gebruikersnaam in die je van PinkWeb hebt ontvangen.
- Vul bij wachtwoord het wachtwoord in dat je van PinkWeb hebt ontvangen.
- Zorg er voor dat het communicatieprofiel niet geblokkeerd is, en klik op OK.
- Test de gegevens door op “Test verbinding” te klikken.
- De accorderingswijze dient voor cliënten aangepast te worden. Ga hiervoor naar Client IB, VpB.
- Kies voor de optie Bulk aanpassing.
- Ga naar het tabblad Fiscaal Jaar.
- Selecteer het jaar voor digitaal verzenden.
- Klik op het tabblad Bijzonderheden.
- Selecteer externe portal. Bij voorkeur kies je de optie waarbij Client Online het document ook verzend naar de uitvragende partij. Het gevolg van deze instelling is dat de workflow voor de geselecteerde cliënten wijzigt, en alle aangiftedocumenten nu standaard worden opgeslagen in het dossier.
- Er dient een type dossieritem toegevoegd te worden. Dit doe je door naar CRM -> Dossier -> Inrichting -> Type dossieritem te gaan.
- Klik op Nieuw.
- Vul de omschrijving in, bijvoorbeeld: PinkWeb Accorderen.
- Vink de gewenste velden aan onder het kopje Dossier. De gebruiker kan deze velden vullen bij het opslaan van de aangiftebrief in het dossier.
- Het veld Bestand koppelen moet worden aangevinkt.
- Klik enkele malen op Volgende en uiteindelijk op Voltooien.
- Open het zojuist aangemaakte Type dossieritem.
- Klik op het tabblad Bestemming.
- Maak VPB + Fiscaal jaar, IB + Fiscaal jaar, VPB en IB optioneel.
- Klik op het tabblad In- en Outsite.
- Vink Insite aan.
- Klik op het tabblad Instellingen.
- Vink Kenmerken gebruiken aan.
- Nu moet nog worden ingesteld dat het Fiscaal rapport automatisch wordt opgeslagen in het dossier. Dat doe je door naar Fiscaal -> Beheer -> Instellingen -> Algemeen te gaan.
- Open het tabblad Dossier.
- Selecteer het type dossieritem dat je zojuist hebt aangemaakt voor de fiscale rapportage IB en Vpb.
- Selecteer de brieven EKA voor IB en Vpb als je deze ook automatisch wilt opslaan in dossier.
- Klik op OK en vervolgens op Ja.
- De omgeving wordt nu automatisch opnieuw geopend en de instellingen zijn toegepast.
- De consultant van PinkWeb zal de koppeling in Client Online activeren.
Wanneer de aangifte wordt klaargemaakt, en het Fiscaal rapport gegenereerd moet gaan worden, is het belangrijk dat het juiste soort document wordt gekozen in InSite, zodat AFAS een PDF document bijvoegt bij de aangifte bij het versturen naar de externe portal.
FAQ
De aangifte wordt niet door Client Online opgepakt, wat nu?
Controleer of zowel het XBRL bestand als het PDF bestand zijn aangekomen in de OUT map op de server van PinkWeb. Je kunt hier naar toe navigeren met een FTP client, en de gegevens gebruiken die je van ons hebt ontvangen. Indien het XBRL bestand er wel staat, maar het PDF bestand niet, is mogelijk de verkeerde documentsoort gekozen in AFAS InSite bij het aanmaken van het fiscale rapport.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.