Wat doet de koppeling?
De naw- en fiscale gegevens (CRM) van relaties in Simplicate worden gesynchroniseerd met Pinkweb.
Hoe werkt de koppeling?
Om een bedrijf of contactpersoon te synchroniseren dien je de betreffende entiteit te bewerken en een vinkje te zetten bij "Synchroniseer met PinkWeb"
Wijzigingen en nieuwe cliënten of cliëntgebruikers worden direct na het opslaan in Simplicate gesynchroniseerd met Pinkweb.
Technische informatie
Simplicate logt automatisch in op de Pinkweb webservice middels een koppelgebruiker. De gegevens worden verzonden via SOAP.
Voorbereiding implementatie
Pinkweb zal een zogenaamde koppelgebruiker aanmaken in het portaal. De koppeling met Simplicate logt namens deze gebruiker in bij Pinkweb om de cliënten en cliëntgebruikers te synchroniseren. Tevens is een e-mailadres nodig waarop Pinkweb notificaties over deze koppeling kan sturen.
FAQ
Hoe synchroniseer ik een cliënt + contactpersoon met de portal?
Zoek het betreffende bedrijf op in Simplicate; controleer of de juiste contactpersonen in Simplicate gekoppeld zijn aan het bedrijf.
Bewerk de contactpersoon en zet een vinkje bij interesses: PinkWeb.
Bewerk het bedrijf en zet een vinkje bij "Synchroniseer met PinkWeb"
Hoe synchroniseer ik een particuliere cliënt inclusief contactpersoon?
- Maak een nieuwe contactpersoon aan in Simplicate, koppel deze niet aan een bedrijf!
2. Zet een vinkje bij interesses: IB aangiftes
3. Vul een BSN in
4. Zet een vinkje bij "synchroniseer met PinkWeb"
Hoe synchroniseer ik een Fiscale eenheid?
Als volgt invoeren in Simplicate:
Bedrijf A:
- is onderdeel FE BTW
- Ja
- Rol in FE BTW
- Deelneming
- BTW Nummer FE
Bedrijf B:
- is onderdeel FE BTW
- Ja
- Rol in FE BTW
- Moeder
- BTW Nummer FE
Bij beide bedrijven moet “synchroniseer met Pinkweb” aangevinkt zijn. Hierdoor worden vanuit Simplicate de volgende eenheden gesynchroniseerd naar Pinkweb:
- Bedrijf A - met eigen BTW Nummer
- Bedrijf B - met eigen BTW Nummer
- Bedrijf B FE
Hoe synchroniseer ik een cliëntgebruiker?
Op het moment dat je personen wilt synchroniseren is het van belang dat minimaal de volgende gegevens op persoonsniveau zijn ingevuld (dik gedrukt betekent verplicht):
- Namen (achternaam, voornaam, tussenvoegsel, initialen)
- E-mailadres
- BSN-nummer
- Adresgegevens (Land, Adres, Postcode, Plaatsnaam)
Je hoeft dan niet op persoonsniveau te synchroniseren, maar deze gegevens moeten er wel in staan. Vervolgens kun je op contactpersoon synchroniseren, dat resulteert in een cliëntgebruiker in Pinkweb.
Het is van belang dat er na het invullen van het BSN-nummer bij de persoon een synchronisatie getriggerd wordt op bedrijfsniveau. Hiervoor kun je bijvoorbeeld een kleine wijziging in het notitieveld op het bedrijf maken, zodat er opnieuw gesynchroniseerd wordt met Pinkweb.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.