1. Ga naar Accordering -> Overzicht en klik op Nieuw document.
2. Klik op Aangifte opstellen en kies Intracommunautaire prestaties in het drop down menu en klik op volgende.
3. Download vervolgens het Excel-sjabloon waarmee de aangifte ICP opgesteld kan worden en klik op volgende. Let op! Dit sjabloon is nodig om de aangifte ICP te plaatsen. Dit bestand dient in een latere stap van deze wizard (ingevuld) geupload te worden.
4. Vul de gegevens in. Let op! Jaar + periode moeten vóór de huidige datum liggen. Klik na het invullen van de gegevens op volgende.
5. Upload nu het ingevulde Excel-sjabloon en klik op volgende.
Let op!
- Het kan gebeuren dat Excel de 0 weghaald mocht een BTW-nummer beginnen met een 0. Zorg er dan voor dat de celeigenschappen op 'tekst' staan. In dat geval wordt de 0 niet door Excel weggehaald.
- Let er tevens op dat er bij duizendtallen (en veelvoud daarvan) GEEN scheidingstekens worden gebruikt!
Voorbeeld:
1000 is goed.
1.000 is fout.
Zorg er ook voor dat er geen formules in het Excel-bestand zitten, deze zorgen voor foutmeldingen.
6. Mocht er een fout zitten in de algemene opmaak van het Excel-bestand dan wordt dit getoond in de rode error balk. Je blijft dan in stap 3 waar een nieuw Excel-bestand geupload kan worden.
- Mocht er een fout zitten in de data op één van de tabbladen binnen het Excel-bestand dan ga je naar een nieuwe pagina met daarop per tabblad aangegeven wat er niet correct is ingevuld.
7. Indien alle waardes in het Excel-bestand correct zijn gaat de wizard verder met de algemene plaatsing wizard stap Extra informatie document.
Doorloop de rest van de wizard om de aangifte ICP daadwerkelijk bij de betreffende client te plaatsen.
Opmerkingen
2 opmerkingen
555-555-0199@example.com
Wordt de instructie nog aangepast naar de in versie 4.4.176 geïntroduceerde opgaaf ICP met de nieuwe rubriek?
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.