1. Ga als kantoorbrede beheerder in de Client Online 4 layout naar Beheer → Mijn Kantoor → Externe pakketten → SBR Assurance.
2. Kies onder het kopje "Ondertekendienst" voor ValidSign en klik op Opslaan. ValidSign is nu ingeschakeld voor het hele kantoor.
Om ValidSign voor slechts een enkele vestiging in te schakelen, ga als kantoorbrede beheerder in Client Online naar Beheer → Mijn Vestigingen → Klik op de naam van de gewenste vestiging → Externe pakketten → SBR Assurance. Kies onder het kopje "Ondertekendienst" voor ValidSign en klik op Opslaan. ValidSign is nu ingeschakeld voor de geselecteerde vestiging.
Een jaarrekening voorzien van een handtekening
Benodigdheden
Je dient te beschikken over de door ValidSign beschikbaar gestelde software.
Daarnaast dien je te beschikken over de software van de hardware token. Deze kun je opvragen bij de verstrekker van het token (Quovadis / KPN).
Mochten er vragen zijn over bovenstaande zaken neem dan contact op met ValidSign, PinkWeb kan hier geen ondersteuning op bieden.
Ondertekenen met ValidSign
1. Ga naar Accordering -> Autoriseren en vink het document aan.
2. Wanneer er nog geen accountantsverklaring toegevoegd is dan kan deze nu worden toegevoegd. Upload de accountantsverklaring en klik op Opslaan.
3. Hierna volgt direct een scherm om het certificaat te selecteren. Controleer of het juiste certificaat staat onder Uw beschikbare certificaten en bevestig de juiste keuze.
4. Nu volgt een scherm waarin een pincode of wachtwoord ingevoerd kan worden ter authenticatie. Vul de pincode of het wachtwoord in en klik op OK.
5. Wanneer de juiste code is ingevoerd verschijnt er een melding dat het document is ondertekend en kan het document worden doorgezet ter accordering naar de client.
Klik op Verstuur SMS-code om een code op te vragen, voer de code in en klik op Verzend.
6. Het document is nu aangeboden ter accordering aan de client.
Ter info
- ValidSign controleert NIET de certificaat-keten op het hardware token op geldigheid, zoals Digipoort dit WEL doet. Hierdoor kan het voorkomen dat er een handtekening kan worden gezet met een token dat wel over een certificaat beschikt maar welke verlopen en/of ingetrokken en/of niet verlengd is. Het document zal dan bij het deponeren een foutmelding opleveren. (handtekening niet correct)
Bekende beperkingen
- Documenten die uit een extern pakket worden ingestuurd kunnen nog niet worden gemarkeerd als te ondertekenen. Ondertekening werkt dus alleen bij via de webinterface plaatsen van het document.
- Ondertekening door de cliënt via de App leidt niet tot een handtekening in de PDF. Het document gaat wel het reguliere accorderingsproces door.
- Bij alle gebruikte gebruikers in het proces moet de voornaam en initialen zijn ingevuld (dit zijn verplichte velden binnen ValidSign).
- Het e-mailadres van de cliëntgebruiker mag niet gelijk zijn aan het e-mailadres van de kantoorgebruiker.
- Het e-mailadres van de cliëntgebruiker mag niet gelijk zijn aan het e-mailadres van de cliënt tenzij de cliëntgebruiker moet accorderen.
- Het e-mailadres van de eigenaar van het account bij ValidSign mag niet hetzelfde zijn als het e-mailadres van de kantoorgebruiker waarmee de ondertekening wordt uitgevoerd en het algemene e-mailadres dat is ingevuld bij de adresgegevens van het kantoor.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.