Indien er extra accounts nodig zijn voor het portaal kunnen deze zonder tussenkomst van het accountantskantoor worden aangemaakt.
Dit gaat als volgt in z'n werk:
1. Kies indien nodig de juiste client waarvoor je de account wil aanmaken.
2. Kies nu: Beheer -> Mijn gebruikers
3. Klik nu op: Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken.
Je bent nu in het scherm "Beheer Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken: Personalia".
4. Voer zoveel mogelijk informatie over deze gebruiker:
-Om een nieuwe cliënt op te slaan moeten op zijn minst "Achternaam".
-Klik op de knop "Volgende" rechts onder in het scherm.
Je bent nu in het scherm "Beheer Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken: Gebruikersgegevens"
-Er wordt een Gebruikersnaam voorgesteld die je zelf kunt veranderen, dit is de loginnaam waar je collega in het vervolg mee gaat inloggen.
-Het is verplicht om een e-mailadres voor de nieuwe cliëntgebruiker in te voeren.
-Klik op de knop "Volgende" rechts onder in het scherm.
-Je kan hier Rechten op modules & applicaties specificeren.
-Je kan hier de gebruiker "Alle rechten" toekennen (dat betekent superuser, de gebruiker heeft toegang tot alle beschikbare modules & applicaties in jullie portal), of specifieke modules en/of applicaties aanvinken waar de gebruiker rechten toe heeft.
-Klik op de knop "Volgende" rechts onder in het scherm.
[Optionele stap indien er toegang tot meer dan 1 client toe te kennen is]
Je bent nu in het scherm "Beheer Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken: Cliënten".
-De gebruiker heeft automatisch toegang tot de geselecteerde cliënt. Je kunt hier kiezen of deze cliëntgebruiker ook toegang heeft tot meerdere cliënten (bedrijven of particulieren) simpelweg door deze aan te vinken.
Je bent nu in het scherm "Beheer Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken: Communicatie".
-Je kan hier instellen vanuit welke modules de gebruiker mail mag ontvangen en de eventuele overige mail vanuit Client Online (CatchAll).
-Klik nadien rechts onder op: "Volgende"
Je bent nu in het scherm "Beheer Nieuwe cliëntgebruiker aanmaken: Afronden".
- Hier krijg je een overzicht van de gegevens die je tijdens de wizard hebt ingevuld. Je kan eventueel nog terug met de blauwe knop: "Vorige" om dingen aan te passen.
-Indien alles naar wens is klik je op: "Opslaan"
Je collega ontvangt nu per mail de inlog instructies.
Opmerkingen
1 opmerking
Wil je een al bestaande cliëntgebruiker toegang geven tot cliënten, dan kan je die eenvoudig uitnodigen.
Op het nu geopende scherm moet je gebruikersnaam invullen van degene die je uitnodigt en cliënten selecteren waaraan je toegang wilt verlenen.
Let op: de code die je ziet staan moet separaat doorgegeven worden aan degene die je uitnodigt.
De uitgenodigde persoon (bestaande gebruiker) ontvangt nu een bericht en kan bij een volgende keer dat hij/zij inlogt op het portaal de uitnodiging accepteren m.b.v. de separaat door u doorgegeven code.
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.