Versie 4.3.159 en 4.4.159

Volgen

Opmerkingen

1 opmerking

  • Patrick Blomer

    Wij zien het default niet verstrekte accorderingsrechten op alle type documenten niet als bug, maar als een extra moment waarop de overdrager bewust ook die rechten verleend.

    Wel vinden wij het een crime dat dit nog steeds bevestigd moet worden met een pincode per cliënt, terwijl dat voorheen in onze omgeving met een tokencode (SMS ~ inmiddels ook authenticator) bevestigd kon worden. Ik bezit immers als cliëntgebruiker het recht om die rechten te verstrekken, dus waarom dan nog teruggegrepen wordt op alleen bevestiging middels een pincode/cliënt en niet op cliënttoegang/beheerrecht/tokencode is gebruikersonvriendelijk.
    En moet in geval van een wijziging van accorderingsrechten de betrokken cliëntgebruiker geïnformeerd worden, middels een vermelding in de Meldingen-widget en via een e-mail- of SMS-notificatie.

    Tot slot zou een indeling van documenttype op basis van type dienstverlening de cliëntgebruiker kunnen helpen met het verstrekken van die accorderingsrechten aan een collega/derde. Een aanzet hiertoe kan de onderverdeling voor het plaatsen van een PDF vormen, die onderverdeling kan ook geprojecteerd kan worden op XBRL-instances. Maar ook (onze voorkeur) op basis van onze dienstverlening (accountancy, belastingadvies, personeel, etc.), waarbij bijvoorbeeld cliëntgroepen als uitgangspunt gebruikt kunnen worden.
    Diezelfde toewijzing op basis van groepen zou ook beschikbaar moeten zijn voor de kantoorgebruikers onder autorisatie/documenttype i.p.v. dit individueel (per medewerker) te moeten instellen en dan voor alle medewerkers moet worden ingesteld. Ook in-/overzicht over de ingestelde rechten ontbreekt hierdoor/hierin.

    0
    Acties voor opmerkingen Permalink

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.