De keuze om de cliëntgebruikers standaard op optioneel te zetten is omdat hiermee het grootste deel van de gebruikers direct goed staat ingesteld. Dit zijn de cliënten waarbij 1 gebruiker (DGA) gekoppeld is. De kleinere groep zijn de cliënten met meerdere vennoten of bestuurders. Hierbij dienen dan nog de accorderingsrechten correct ingericht te worden bij het ontsluiten op de portal. Dit wordt gedaan voordat de gebruiker geactiveerd wordt.
Of een extra gebruiker bij een bedrijf door het kantoor of de cliënt aangemaakt moet worden is een keuze afhankelijk van een aantal factoren. De grootste hierbij is waar de verantwoordelijkheid en het beheer ligt. Wat als deze medewerker niet meer werkzaam is bij de cliënt en dit wordt niet tijdig doorgegeven?
Over het algemeen wordt ervoor gekozen om de verantwoordelijkheid bij de cliënt te leggen. Alleen de de eigenaren worden vanuit het CRM aangemaakt op de portal. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het aanmaken van extra medewerkers, zoals bijvoorbeeld een controller. Wanneer de cliënt de gebruiker aanmaakt dan heeft deze standaard geen accorderingsrechten. Deze kunnen alleen ingericht worden met een pincode. Deze kan door jullie aan de cliënt worden gegeven.
Kantoren ondersteunen de cliënten meestal bij de eerste inrichting.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.